Skip to main content
WinkelmandClose Cart

Wat zijn de levertijden?

We streven er naar om jouw bestelling dezelfde werkdag te versturen. Lukt dit niet, dan wordt deze de eerst volgende werkdag verstuurd.

Heb ik garantie op mijn product?

Bij Gamebros doen we er alles aan om jouw product zo geoptimaliseerd mogelijk af te leveren. Hoewel dit de levensduur drastisch verbetert, blijven het 2e hands producten waarbij door verjaring nieuwe problemen kunnen ontstaan. Ondanks dat we geen garantie kunnen bieden, zullen we in veel gevallen desondanks een passende oplossing bieden.

Hoe weet ik of mijn product werkt?

We raden je aan om na de ontvangst van je bestelling direct te controleren of het product werkt. Hoewel wij onze producten zelf testen voor verzending, is de kans altijd aanwezig dat tijdens de bezorging problemen ontstaan. Wil jij weten of jouw product werkt, sluit deze dan aan op het stroomnet, batterijen of bijpassende console om te controleren of alles naar behoren werkt.

Kan ik mijn product retourneren?

Heb jij jouw product ontvangen maar spijt van je keuze? We willen je dan verzoeken om contact met ons op te nemen via info@gamebros.nl onder vermelding van je gebruikersnaam en bestelnummer.

Wat betekent het als de connector pins zijn gereinigd?

Nintendo maakt voor zijn spellen vooral gebruik van cartridges. De connector pins of connector ’tandjes’ steken onderuit je Nintendo cartridge en zorgen voor de verbinding met je gameconsole. Als deze tandjes vies of geoxideerd zijn, wordt er niet goed verbinding gemaakt, waardoor je spel niet op wil starten of, in het ergste geval, tijdens het spelen vastloopt. Wij maken dus altijd de connector pins schoon, waardoor je spel soepel opstart en weer zo goed als nieuw is!

Wat houdt het vervangen van een save-batterij in?

Bij met name de Nintendo spellen van voor 2000 gebruikte Nintendo een knoopcel-batterij die er voor moet zorgen dat de opgeslagen data ook daadwerkelijk bewaard blijft, ook als het spel uit de console wordt gehaald. In sommige gevallen zijn deze batterijen leeg, waardoor het spel niet meer opgeslagen kan worden. Niet wenselijk natuurlijk. Wanneer we constateren dat deze batterij zijn levensduur voorbij is, vervangen we deze, waardoor je jouw spel weer zorgeloos kan opslaan.

Ik zie telkens 'regio' staan. Wat betekent dit?

Noord-Amerikaanse, Zuid-Amerikaanse en Japanse Nintendo spellen kunnen doorgaans niet op een Europese console worden afgespeeld. Dit wordt region lock genoemd. Voor de handheld systemen (Gameboy, Nintendo DS etc.) gelden deze restricties in de meeste gevallen niet. Alleen de Nintendo DSi, Nintendo DSi XL en de Nintendo 3DS hebben wél een region lock. Dit betekent dus dat als je een in Europa verkochte Nintendo DSi zou hebben, je er geen Amerikaanse games op kan spelen.

Klinkt best ingewikkeld hé? Vinden wij ook. Maar geen zorgen, wij geven aan wanneer een game alleen op een Europees systeem gespeeld kan worden. Er staat dan ‘regio: PAL’ of ‘regio: EUR’. Heb je toch vragen? Wederom, geen zorgen. Stuur ons gewoon een e-mail en wij beantwoorden dan graag je vraag.

In welke taal worden spellen op jullie site verkocht?

We verkopen spellen met een Nederlandse of Engelse schermtekst (of een keuzemenu waarin één van deze talen beschikbaar is. Als de schermtekst hiervan afwijkt, wordt dit in de omschrijving vermeldt.

Hoe werkt jullie beoordelingssysteem?

We beoordelen onze producten op uiterlijk. We kijken daarbij naar de staat van het label (indien van toepassing), de staat van de behuizing, de staat van het scherm of de schermen, en andere zaken zoals instructieboekjes (indien aanwezig).

Hieruit ontstaat een beoordeling die we doorgaans betitelen als ‘A grade’ (in goede tot uitstekende staat), ‘B grade’ (iets mindere staat, er kunnen kleine cosmetische afwijkingen zijn) of ‘C grade’ (er zijn cosmetische afwijkingen en/of beschadigingen).

Let hier bij wel op dat deze beoordelingen geen betrekking hebben op de technische werking van het product.

Krijg ik het product zoals deze op de site is afgebeeld?

Ja. We maken foto’s van de producten zoals verkocht worden. Sommige producten komen in meerdere getalen voor op de website. Hier kunnen we echter maar één foto van laten zien. We zorgen dat uw product zo goed mogelijk matcht aan die van de foto.

Verwijderen jullie standaard alle data van een systeem voordat deze verkocht wordt?

Nee. Data in de vorm van (voorgeïnstalleerde) games of savefiles verwijderen we niet zomaar. Hier heeft iemand tijd, liefde en passie ingestoken en de volgende eigenaar kan hier misschien nog plezier aan beleven. Persoonlijke dingen zoals bijvoorbeeld foto’s verwijderen we wel als we deze tegenkomen.

Veelgestelde vragen

Hiernaast vind je een overzicht van veelgestelde vragen. Zie jij jouw vraag hier niet tussen staan, neem dan gerust contact met ons op.